Minhaj ul Quran Danmark

KORANEN PÅ DANSK

Præsentation – Klik her!

Minhaj Publications er stolte af at præsentere “Den Strålende Koran – Kilden til Vejledning og Succes”, en ny og forenklet oversættelse af muslimernes primære helligskrift, som består af 114 kapitler, der yderligere er opdelt i 30 dele. Denne oversættelse er udarbejdet af Dr. Nadeem – Asim Mohammed sammen med Muhammad Hamza Yousaf og Muhammad Hassan Yousaf, med henblik på at gøre det nemmere for både muslimer og ikke-muslimer at forstå Koranens budskab.

Bogen er fyldt med uddybende parenteser, forklarende fodnoter og nye danske termer, der giver den læsende kontekst og bidrager til en bedre forståelse af dette centrale værk i muslimsk tro. “Den Strålende Koran” tager sigte på at være så tæt på originalen som muligt, samtidig med at den er tilgængelig og nem at læse.

“Koranen på Dansk” henvender sig til både muslimer og ikke-muslimer og kan være en nyttig ressource i undervisningssammenhænge på skoler og universiteter. Den er ligeledes relevante for andre religiøse samfund og alle andre der ønsker en dybere indsigt i koranen. Så opdag denne unikke mulighed for at læse Koranens budskab på en ny og forståelig måde.

Særlige kendetegn ved ”Den Strålende Koran – Kilden til Vejledning og Succes”

Oversættelsen:

    • Indeholder et kapitel med hadith (overleveringer fra Profeten Muhammad (må fred være med ham)) om Koranens fortrinligheder i begyndelsen.
    • Indeholder et kapitel om tegnsætningen i Koranen i begyndelsen, der f.eks. forklarer, hvor man skal pausere recitationen og hvor man kan fortsætte.
    • Har mange uddybende og forklarende parenteser, der giver kontekst og gør Koranen nemmere at forstå, også for den almindelige læser.
    • Kan i de fleste steder både læses med eller uden parenteser og stadig give mening
    • Indeholder også nogle forklarende fodnoter, der henviser til andre Koraneksegetiske værker.
    • Svarer på forhånd på potentielle misforståelser og fejlfortolkninger ved hjælp af parenteser.
    • Forsøger at være så tekstnær som muligt til Koranens tekst, mens den samtidig er idiomatisk, selv om det kan resultere i en kompromis med den danske syntaks og grammatik i nogle tilfælde. 
    • Indeholder nogle centrale begreber i kursiv, som  er forklaret i parenteserne og gør det nemmere for den almindelige læser at forstå Koranen.
    • Har især fokus på at formidle respekt for alle Profeterne omtalt i Koranen, især Profeten Muhammad (må fred være med ham). 
    • Har især haft fokus på koranvers, der relaterer til troslæren og tager udgangspunkt i den sunnitiske troslære. 
    • Har især fokus på koranvers, der relaterer til etablerede videnskabelige fakta og fænomener. 
    • Giver også de fordanskede navne på Profeterne, der gør det nemmere for den almindelige læser at identificere dem i forhold til biblen.
    • Identificerer de geografiske områder omtalt i Koranen i parenteser.
    • Indeholder nyopfundne danske termer f.eks. ”Allahfrygtighed”, at ”postrere” (سجود).

Koranen på dansk henvender sig til muslimer såvel som ikke-muslimer

“Den Strålende Koran – Kilden til Vejledning og Succes” er en ny og forenklet oversættelse af muslimernes hellige skrift, Koranen, og henvender sig til både muslimer og ikke-muslimer. Bogen er designet med henblik på at gøre Koranen nemmere at forstå for alle, uanset religiøs baggrund, og indeholder et væld af uddybende parenteser, forklarende fodnoter og nyopfundne danske termer.

Målet med denne oversættelse er at bringe Koranen tættere på en bredere læsegruppe og gøre dens budskab tilgængeligt for alle. Bogen er udarbejdet af muslimer selv, og bestræber sig på at være så tæt på originalen som muligt.

For muslimer er “Den Strålende Koran” en værdifuld ressource, da den giver dem muligheden for at dykke dybere ned i deres religion og lære mere om deres tro. For ikke-muslimer er bogen en unik mulighed for at få indsigt i en af verdens største religioner og forstå dens budskab.

Egnet til undervisning på skoler og universiteter

“Den Strålende Koran – Kilden til Vejledning og Succes” er en utrolig vigtig bog, ikke kun for muslimer, men for alle der ønsker at forstå religionen og dens lære. 

Bogen er ikke kun beregnet til privat brug, men også til undervisning på skoler og universiteter. Dette er en unik mulighed for elever og studerende at få en dybere forståelse af religionen og dens betydning for muslimer verden over. Bogen er skrevet af Dr. Nadeem – Asim Mohammed, en erfaren oversætter med en passion for at formidle denne vigtige tekst til et bredere publikum.

Ved at læse “Den Strålende Koran”, vil læseren få mulighed for at opdage denne vigtige tekst på en ny og forenklet måde, samt få en bedre forståelse for denne religion og dens betydning for millioner af mennesker verden over. Bogen er et must-read for enhver, der ønsker at forstå religionen og dens lære, og er et ideelt værktøj til undervisning på skoler og universiteter.

Hvor kan jeg købe Den Strålende Koran?

Herunder kan du se en liste med forhandlere hvor du kan bestille bogen online, og få den leveret til din adresse:

Justhalal.dk

 

Exit mobile version
Close Bitnami banner
Bitnami